Kirjoittaja: Elandra
Nimet: Leijonapentu, Leijonatassu, Leijonaloikka, Leijonatähti
Sukupuoli: Kolli
Klaani: Myrskyklaani
Usko: Tähtiklaani
Koulutetut oppilaat:
Entinen mestari:
Syntynyt:
Kuollut: 20.11.2016, taistelusta tulleiden haavojen aiheuttama verenhukka
KP: 1240
Ulkonäkö: Leijonaloikka on kullanruskea kolli, jonka turkki on erittäin pitkää ja pehmoista. Hänen turkillaan kulkee tummanruskeita raitoja, joita kuitenkin on vain selässä, jossa ne ylettävät melkein vatsaan saakka. Raitoja on myös hännässä, joka on pitkä. Leijonaloikan vatsa, rinta, kuono ja tassut ovat valkeat. Hänen jalkansa ovat lyhyet, mutta vahvat, etenkin takajalat. Leijonaloikka on hyvin lihaksikas, sekä komea kolli. Hänellä on vihreät silmät, ne eivät ole vaaleat, muttei tummatkaan, vaan siitä välimaastosta. Kollin rinnassa on arpi, joka on melko pieni, eikä sitä huomaa kunnolla pitkän turkin alta. Turkilla on myös siellä täällä pieniä arpia, jotka ovat tulleet taisteluissa kollin elämän aikana. Hänen vasen korvansa on repaleinen ja vasemmassa kyljessä on arpia, jotka tulivat siitä, kun hirviö törmäsi Leijonaloikkaan.
Luonne: Leijonaloikka on hyvin ystävällinen, sekä uskollinen kolli. Hänellä on palava usko Tähtiklaaniin, sekä uskollinen klaanilleen koko sielustaan. Hän oppii hyvin nopeasti, eikä pettäisi klaaniaan koskaan, ei vaikka mikä olisi. Leijonaloikka omaa erittäin hyvän muistin, eikä pelkää kuolemaa klaaninsa, perheensä tai rakkaimpiensa vuoksi. Leijonaloikka on hyvin huono päästämään irti ja suree yhä entisessä elämässään tapahtuneita asioita, kuten kuolleita kumppaneitaan. Hän ei anna hevillä anteeksi niille, jotka hänen rakkaimpansa tappavat tai aiheuttavat kuoleman. Kolli on vihannut edellisen elämänsä oppilasajoista lähtien Tuuliklaania. Leijonaloikka kunnioittaa vanhempia kissoja ja on kiitollinen heille, mitä he ovat klaaninsa vuoksi tehneet. Leijonaloikka kunnioittaa myös klaanissaan nuorempia.
Suku&suhteet:
Kumppani: Lumikukka(Tähtiklaani) Pojat: Ruskaraita(Tähtiklaani), Vinhasiipi(Tähtiklaani), Jalosydän(Tähtiklaani), Aamupentu(Tähtiklaani) Tytär: Mutalampi(Tähtiklaani)
Pojan poika: Kuuratassu(Pimeyden Metsä) Pojan tyttäret: Varpusulka(Tähtiklaani), Loistepentu(Tähtiklaani) Pennun pennun pennut: Näätävarjo(Tähtiklani), Routakukka(Tähtiklaani), Viherpentu(Tähtiklaani), Risasiipi(Varjoklaani), Sumumyrsky(Kuolonklaani) Pennun pennun pennun pennut: Lehtotassu(Tähtiklaani), Murattilehti(Varjoklaani), Sienikarva(Varjoklaani), Lehmustassu(Tähtiklaani), Raetähti(Kuolonklaani), Hiutaleturkki(Tuuliklaani), Graniittipolte(Kuolonklaani) Pennun pennun pennun pennun pennut: Kielomyrkky(Tähtiklaani), Havupentu(Pimeyden Metsä), Sysisydän(Kuolonklaani), Kojoottivirne(Kuolonklaani) Pennun pennun pennun pennun pennun pennut: Kostohenki(Kuolonklaani), Hiiripisara(Pimeyden Metsä), Liljahenkäys(Varjoklaani), Totuuspentu(Tähtiklaani), Valhekuiske(Kuolonklaani) Pennun pennun pennun pennun pennun pennun pennut: Rosmariiniputous(Varjoklaani), Utukyynel(Pimeyden Metsä), Hikkoritassu(kuollut), Korentolento(Tähtiklaani), Säröpentu(Pimeyden Metsä), Sirpalehaave(Kuolonklaani), Säpälehammas(Kuolonklaani), Pirstaleviilto(Kuolonklaani)
Emo: Virtaviiksi(Tähtiklaani) Uud.synt. Virtakyyneleenä Isä: Sumuturkki(Tähtiklaani) Siskot: Laikkulampi(Myrskyklaani), Tilhisiipi(Tähtiklaani), Jalotuuli(Tähtiklaani)
Emon isä: Leijonatähti(Tähtiklaani) Uud.synt. Leijonaloikkana Emon emo: Vihertähti(Tähtiklaani) TIädit: Sädepentu(Tähtiklaani), Nopsaloiske(Tähtiklaani), Pajutähti(Tähtiklaani), Salviatassu(Tähtiklaani) Enot: Haukkapentu(Tähtiklaani), Rosokynsi(Tähtiklaani)
Isän isä: Vinhaviiksi(Tähtiklaani) Uud.synt. Vinhasiipenä Isän emo: Usvahäntä(Tähtiklaani) Tädit: Nopsatassu(Tähtiklaani), Raitatassu(Tähtiklaani) + Usvahännän muut pennut Sedät: Sumuturkki(Tähtiklaani), Tiikeritassu(Tähtiklaani)
Emon isän emo: Pajutähti(Tähtiklaani) Emon isän isä: Aamunkajo(Tähtiklaani)
Muuta: Leijonaloikka on voimakas taistelija suuren kehonsa vuoksi. Kolli on hidas juoksija, mutta hän jaksaa juosta pitkiä matkoja kerralla. Vanhus on taitava kiipeilijä, mutta hiipiminen ei ole hänen vahvimpia puoliaan, eikä myöskään piiloutuminen. Klaaninvanhin on taitava saalistaja, sekä myös tasapainoilu on kollilla hyvin sujuvaa.
Theme song: Haloo Helsinki-Kiitos ei ole kirosana
Varapäällikön asema Edeltäjä: Koinsiipi Seuraaja: Ruhjelehti
Päällikön asema Edeltäjä: Saarnitähti Seuraaja: Taivastähti
Tapetut kissat: Viiltotähti
Viiltotähti
Näin Pöllösyöksyn katselevan ympärilleen lähellä puhujankiveä. Tulikynsi perässäni ravasin tummanruskean entisen jokiklaanilaisen luokse. Kolli ei heti huomannut minua, mutta huomatessaan hän nyökkäsi ja vaikutti kumartavan pienesti.
"Tulikynsi, tarkkaile hetken aikaa ympäristöämme hyökkääjien varalta", naukaisin luottosoturilleni, joka vastasi nyökkäyksellä ja alkoi kiertämään meitä hitaaseen tahtiin tarkkaillen ympäristöä.
"No, miten sota on sujunut?" kysyin kollikissalta viiltäen kynsilläni sen jälkeen ilmaa. Lumisade oli alkanut, ja pilvet olivat peittäneet kirkkaan auringon, joka ei enää tähän aikaan lehtikadosta suonut lämpöä lainkaan.
"Hyvin, olen taistellut monia jokiklaanilaisia vastaan. Entäs omasi?" kysyi kollikissa kohteliaasti.
"Se on sujunut paremmin kuin hyvin. Leijonaloikka on täällä jossain, ehkä jopa elävänä. Sen verran kipeän näköisen haavan hänelle tein, että voi hyvinkin olla mahdollista, että hän on kuollut", virnistin.
"Mutta hänhän on klaaninvanhin, miksi ihmeessä hän tänne tuli?" murahti Pöllösyöksy.
"Ilmeisesti halusi kuolla nopeammin kuin Tähtiklaani haluaisi", murahdin vastaukseksi.
"Viiltotähti, tuolta lähestyy viisi metsäkissaa, ilmeisesti he ovat tulossa taistelemaan kanssamme", Tulikynsi ilmoitti osoittaen kohti Tuuliklaanin reviiriä olevaa tammea, tosin tulijat olivat paljon lähempänä. Saatoin tunnistaa yhden kissoista Kirsikkaviikseksi, Myrskyklaanin soturiksi, joka oli yhteen aikaan pitkään Kuolonklaanin vankina. Ilmeisesti naaras selvisi elossa pois Varjoklaanin leiristä, jossa häntä pidettiin. Tunnistin pian myös toisen kissan; Usvahännän. Naaras ei voinut olla tunnistamatta hänen puuttuvasta silmästään. En tajunnut, miksi tuon näköinen kissa oli Myrskyklaanissa, eikä ennemmin Kuolonklaanissa. Tiesin Usvahännän olevan vanha, joten hän tulisi lähes satavarmasti kuolemaan tässä sodassa. Joukkoa johti Taivastähti, joka oli nykyään Myrskyklaanin päällikkö. En tunnistanut kahta muuta kissaa, jotka vaikuttivat melko nuorilta, mutta kuitenkin sotureilta. Toinen kissoista oli savunharmaa, mustaraidallinen naaraskissa ja toinen vaaleanruskea kolli, jonka kehossa oli mustaa. Uskoin kaikkien kissojen olevan myrskyklaanilaisia ulkonäön perusteella.
"Kappas, myrskyklaanilaisjoukkoko sieltä tulee?" kysyin virnistäen. Taivastähti murahti vastaukseksi ja pysähtyi parin ketunmitan päähän meistä.
"Teidän ei kannata edes yrittää taistella meitä vastaan. Jokainen teistä tulee kuolemaan yksi kerrallaan", nau'uin silmiäni siristäen.
"Jos joku täällä tulee kuolemaan, niin se olet sinä. Saat kuolla lopullisesti minun kynsissäni", murisi Taivastähti.
"Eikö sinun kannattaisi olla huolissasi edeltäjästäsi, joka saattaa maata kuolleena jossakin? Hän nimittäin taisi tulla sotaan ihan omasta tahdostaan", Pöllösyöksy naukui yrittäen ilmeisesti ärsyttää myrskyklaanilaisnaarasta, joka näytti hämmästyneeltä.
"En usko sinua, jokiklaanilainen petturi", sihisi harmaa naaraskissa.
"Uskotko minua? Minä saatoin tappaa hänet aikaisemmin, enpä jäänyt asiaa varmistamaan, koska pitihän hänelle antaa mahdollisuus selvitä hengissä", irvistin hymyillen. Taivastähti veti syvään henkeä ja lähti astelemaan minua kohti. Tulikynsi asettui eteeni puolustaen minua.
"Tulikynsi, taistelen nyt Taivastähden kanssa. Pidä Pöllösyöksyn kanssa huoli, että nuo neljä muuta pysyvät kaukana minusta", virnistin ja syöksyin kohti myrskyklaanilaisnaarasta, joka väisti iskuni hyökäten samantien itse. Naaras viilsi pienen haavan toiseen lapaani ja kiersi muutaman hiirenmitan päähän taakseni. Sähähdin ja käännyin naarasta kohti. Taivastähti taisteli tosissaan, huomasin sen tuon roihuavasta katseesta ja raskaasta hengityksestä, sekä tietenkin paljastetuista hampaista ja joka puolelle sojottavista karvoista. Taivastähti lähti juoksemaan nopeasti minua kohti. Otin iskun vastaan ja naaras pureutui tiukasti kiinni kaulaani. Heittäydyin kissan päälle niin, että kissan hengitys oli haastavaa ja ehkä jopa mahdotonta. Yhtäkkiä kuitenkin tunsin, kuinka naaras riuhtaisi palan irti kurkustani. Sihahdin ja päästin kissan vapaaksi, vaikken olisi halunnut. Verta oli roiskahtanut kissan harmaalle turkille melkoisesti, kuten myös omalle tummemman harmaalle turkilleni.
"Tuo oli virhe!" sihahdin ja lähdin rynnimään kohti Taivastähteä, mutta naaras väisti iskuni syöksymällä vasemmalle. Sain kuitenkin tartuttua hampaillani tuon häntään. Naaras lennähti maahan ja irrotin otteeni hännästä. En kerennyt astua askeltakaan lähemmäs Taivastähteä, kun joku syöksyi kimppuuni. Saatoin tunnistaa kissan jopa hajusta. Leijonaloikka. Kolli oli upottanut hampaansa siihen kohtaan kurkkuani, mistä Taivastähti oli purrut pienen palan irti. Kipu leimahti sisälläni, kun kolli pureutui yhä syvemmälle kurkkuuni. Olin juuri painautumassa kollin päälle, kunnes raastava kipu esti sen. Onnistuin kuitenkin upottamaan toisen etukäpäläni kynnet kollin selkään, mutta sitten otteeni irtosi ja lyyhistyin maahan. Myös Leijonaloikka lyyhistyi, tosin toiseen suuntaan. Hetken aikaa hengitin raskaasti ja rahisevasti maassa, kunnes kehoni valahti ilmeisesti elottomaksi.
Yksi kerrallaan näin jokaisen tappamani kissan kasvot edessäni. Leijonaloikkaa edeltänyt Myrskyklaanin päällikkö Saarnitähti, Tuuliklaanin kauan sitten elänyt päällikkö Omenatähti, Tuuliklaanin Ruusupiikkiä edeltävä parantaja Unikkouni, Jokiklaanin entinen päällikkö Susitähti, Kuolonklaanin pettäjä Ukkostuuli, Jokiklaanin entinen parantajaoppilas Lieskatassu.. En tunnistanut läheskään kaikkia tappamiani kissoja, ja sehän oli ainoastaan hyvä asia. Lukuisten kissojen kasvot pyörivät silmissäni, päälliköiden - joilta olin vienyt useampia henkiä - useamman kerran ja muut vain kerran. Hengenmenetys oli kamalampaa kuin mikään kuu.
//Joku vois tätä jatkaa?cx Viiltotähti menetti kaks henkee ja jälel viel kaks:D
Riemutuho 13.11.2016
"Ei mitään aavistusta!" kiljaisin Mutinatassulle purskahtaen nauruun. Katselin ympärillemme ja etsin katseellani sopivaa vastustajaa, mutta sellaista ei vain tuntunut kerta kaikkiaan löytyvän. Kaikki taistelivat toisiaan vastaan, eikä kukaan kuolonklaanilainen näyttänyt tarvitsevan apua. Ruumiita oli joka puolella nelipuiden laaksoa. Se näytti kauniilta. Kuu loisti lähes täytenä hieman pilvisellä taivaalla tähtien seassa.
"Eikö täällä olekin kaunista?!" ulvaisin Mutinatassulle. Kolli katsoi minua hieman epäröiden eikä vastannut mitään.
"Tuolla näyttäisi olevan yksinäinen metsäkissa, jolla ei taida olla taistelukaveria Kuolonklaanin puolelta vielä", virnisti Mutinatassu lähtien kävelemään kohti metsäkissaa.
"Se on Leijonaloikka!" huudahdin yhtäkkiä. Kolli oli ilmeisesti kuullut Myrskyklaanin entisestä päälliköstä.
"Niinpä onkin. Ilmeisesti vanhus ei jaksa enää, kun tuolla tavalla hoipertelee", virnisti klaanitoverini.
"Me aiomme tappaa Leijonaloikan", ilmoitin ja ohitin Mutinatassun juoksien kohti Leijonaloikkaa, joka huomasi myös meidät ja valmistautui taisteluun.
"Odota nyt!" ulvaisi Mutinatassu ja esti minua juoksemasta raidallisen kollikissan luokse.
"Älä estele meitä!" ulvaisin.
"Etkö huomaa? Leijonaloikkaa seuraa kaksi soturia. He ovat metsäkissoja, ja takuulla tappavat meidät, jos lähestymme Leijonaloikkaa", huomautti kolli. Pyöräytin silmiäni.
"No ei sitten hyökätä sen kimppuun. Etsikäämme jostain muualta taistelutovereita", nau'uin virnistäen ja lähdin loikkimaan kauemmas Leijonaloikasta jättäen Mutinatassun taakseni, mutta kolli seurasi minua kuitenkin.
//Mutina?
Pisaraviilto 20.11.2016
Veri kohisi korvissani, kun heittäydyin jälleen uuden vastustajan kimppuun. Ehkä voimani olivat loppumassa, mutta taistelutahtoni voimistui vain entisestään. Turkkini oli jo veren peitossa ja kuu häämötti korkealla taivaalla nelipuiden laakson yllä täytenä. Onnistuin ajamaan vastustajani tiehensä. Pysähdyin hetkeksi paikoilleni ja katsoin ympärilleni hengittäen raskaasti. Etsin katseellani uutta vastustajaa, mutta jokainen lähettyvillä oleva metsäkissa näytti taistelevan jotain toista kuolonklaanilaista vastaan. Lähdin kävelemään kohti puhujankiveä, jonka juurella näin Kostoviillon, Tuhokatseen, Sulkatähden ja Viiltotähden taistelevan yhdessä ainakin kuutta metsäkissaa vastaan. Lähdin juoksemaan nelikkoa kohti, mutta juuri silloin yksi metsäkissoista - Palotähti, Jokiklaanin päällikkö - heitti Sulkatähden voimalla kohti puhujankiveä.
"Sulkatähti!" Viiltotähden ulvaisu kajahti ilmoille kookkaan kollikissan suusta, kun tuo ravisteli kimpussaan olevat metsäkissat irti itsestään ja ryntäsi kumppaninsa luokse. Palotähti syöksyi seuraavaksi kohti Kostoviiltoa, jonka kimpussa oli kissa, jonka uskoin olevan Jokiklaanin varapäällikkö. Jokiklaanilaiset painoivat kissan maahan kolmannen soturin avustuksella, ja tuo jokiklaanilaisvarapäällikkö iski hampaansa Viiltotähden luottosoturin kurkkuun.
"Lopeta!" sihisin ja lähdin juoksemaan kohti kolmea kissaa ja Kostoviiltoa, mutta olin liian hidas. Harmaanruskea tabbykuvioinen kissa oli repäissyt palan irti Viiltotähden luottosoturin kurkusta. Kaksi muuta kissaa irrottivat otteensa Kostoviillosta ja jättivät naaraan kouristelemaan ja huutamaan kirouksia kissojen ylle. Syöksyin Palotähden kimppuun. Jokiklaanin päällikkö oli kääntynyt minuun päin, joten hyökkäys ei ollut yllätyshyökkäys. Hetken aikaa kierimme keskenämme maassa yrittäen saada toisistamme otetta, mutta sitten onnistuin upottamaan hampaani jokiklaanilaisnaaraan takajalkaan.
"Sinä todella haluat kuolla tässä sodassa", sihahdin ja viskasin Palotähden kohti puhujankiveä, jonne naaras oli häntä pienikokoisemman kuolonklaanilaispäällikön heittänyt. Viiltotähti oli vienyt Sulkatähden etäämmälle, joten jokiklaanilainen naaraskissa törmäsi ainoastaan kiveen. Palotähti nousi heti ylös.
"Käskisit noita edes taistella reilusti", sihahdin osoittaen kolmea kissaa, jotka kaikki olivat Tuhokatseen kimpussa. Kolli taisteli taitavasti keskittyen yksi kerrallaan yhteen kissaan heikentäen niitä tasavertaisesti.
"Heitä en voi käskeä, kossa he eivät ole jokiklaanilaisia", murahti tulenoranssi naaras ja irvisti huomatessaan, että hänen takajalkansa oli vääntynyt epärealistiseen asentoon, eikä kävely näyttänyt sujuvan erityisen hyvin. Murahdin, loin kasvoilleni virnistyksen ja lähdin juoksemaan kohti Palotähteä, joka yritti väistää iskuni, mutta yksi takajalka ei riittänyt tarpeeksi pitkään loikkaan, joten kissa lyyhistyi maahan ja oli helppo saalis. Iskin hampaani Palotähden niskaan ja heitin tuon uudemman kerran kohti puhujankiveä. Kuulin räsähdyksen, joka kuului jokiklaanilaisnaaraan kallosta, joka oli juuri iskeytynyt suureen kiveen. Palotähti putosi veriselle hangelle liikkumattomana. Hiivin kohti naarasta ja päästessäni tarpeeksi lähelle, tökkäsin tuota käpälälläni. En voinut olla liian varma siitä, esittikö naaras olevansa tajuton tai kuollut, vai oliko hän sitä oikeasti. Kun olin varmistautunut asiast tökkäämällä tuota muutamaan kipeännäköiseen haavaan, lähdin raahaamaan kissaa kohti Viiltotähteä, joka oli kyyristynyt Sulkatähden ruumiin ylle.
"Tiedän, kuinka me voitamme tämän sodan", naukaisin isälleni, kun olin päästänyt irti Palotähden elottomasta ruumiista, joka makasi nyt lähellä Sulkatähden elotonta ruumista. Molemmat päälliköt olivat menettämässä henkeä tai henkiä.
"Kerro sitten minulle, miten sinä sen ajattelit tehdä", murahti tummanharmaa kolli, joka ei selkeästi edelleenkään luottanut minuun.
"Tarvitsemme metsäkissoille tärkeitä kissoja panttivangeiksi. Sitten kuolonklaanilaisten täytyy tulla tänne, ja uhkaamme tappaa kissat, jos he yrittävät hyökätä ja pelastaa toverinsa", naukaisin Viiltotähdelle. Kolli murahti.
"Tuossa voi ehkä olla ideaa. Kerää kuolonklaanilaisia ja etsi joitakin, jotka voit saada tänne panttivangeiksi", murahti Viiltotähti, "minä vartioin Palotähteä ja odotan, että Sulkatähti herää." Murahdin. Tietenkin kollin piti laittaa minut tekemään likaisimmat työt, mutta eipä se minua haitannut. Lähdin kävelemään eteenpäin etsien katseellani kuolonklaanilaisia, jotka voisin nopeasti saada vapaiksi metsäkissoista etsimään kanssani metsäkissoille tärkeitä metsäkissoja, jotka voisimme saada panttivangeiksi.
Tuhokatse, Kaaosmieli, Yövarjo, Pimeyslehti, Pöllösyöksy, Sumumyrsky ja Heijastushaave seurasivat minua etsien jotakuta tärkeää metsäkissaa, jonka voisimme saada panttivangiksi.
"Tuolla on Leijonaloikka, miten olisi hän? Hän taistelee tosin Jokiklaanin Kuuviiksen kanssa", naukaisi Kaaosmieli osoittaen hännällään kullanruskeaa raidallista vanhusta, joka taisteli Syöksyviillon kanssa tasaisesti Pilvimarja takanaan taistellen alakynnessä Verikyyneleen kanssa. Kuolonklaanilaisnaaras suorastaan leikki jokiklaanilaisen kanssa viillellen vähän väliä tuota kynsillään ja tehden haavoja joka puolelle naarasta.
"Pilvimarjalla näyttää olevan muita juttuja, joten voimme kaikessa rauhassa hakea Leijonaloikan", virnistin. En olisi tiennyt vaaleanharmaan jokikalanilaisen nimeä ilman Kaaosmieltä, mutta eipä se minua olisi haitannut, koska en ollut niinkään kiinnostanut metsäkissojen nimistä.
"Saartakaa Syöksyviilto ja Leijonaloikka. Haluamme Leijonaloikan sitten elossa, emme kuolleena", murahdin. Kissat - etenkin Tuhokatse - tottelivat käskyjäni hieman epäröiden. Ei Tuhokatse ollut koskaan ottanut käskyjä vastaan muilta kuin Viiltotähdeltä. Saarroimme helposti kullanruskean kollin ja kuolonklaanilaisen, joka meidät huomatessaan irtaantui Leijonaloikasta, joka puolestaan katsoi meitä vihaisesti muristen. Vanhuksen voimat olivat selkeästi hiipuneet, eikä tuo voisi jaksaa taistella pitkäänkään meitä vastaan, joten syöksyin kollia kohti iskien hampaani nopeasti tuon niskaan, mutta kolli kerkesi näykätä sitä ennen lapaani. Sihahdin, irrotin otteeni kollista ja viilsin tuon kasvoja kynsilläni. Kissan kuonosta purskahti verta jo valmiiksi punaiselle lumelle ja kolli ryntäsi kimppuuni, mutta helposti väistin iskun ja painoin kissan maahan.
"Viekää Leijonaloikka puhujankivelle", murahdin, "Viiltotähti odottaa siellä teitä."
Syöksyviilto ja Tuhokatse jäivät viemään Leijonaloikkaa, ja muut kuolonklaanilaiset lähtivät etsimään kanssani muita suhteellisen tärkeitä metsäkissoja.
Olimme onnistuneet viemään puhujankivelle Leijonaloikan ja Palotähden lisäksi Tuuliklaanin parantajan, Ruusupiikin - joka oli ollut etsimässä haavoittuneita, kun olimme siepanneet tuon - ja Varjoklaanin varapäällikön, Vaskitsaviiman, joka kuulemani mukaan oli klaanin varapäällikkö. Lähes kaikki kuolonklaanilaiset olivat kerääntyneet käskystä puhujankivelle, ja metsäkissat tiesivät, että heidän tovereitaan oli luonamme, mutta kuolonklaanilaiset estivät kissoja ryntäämästä tärkeiden tovereidensa luokse. Loikkasin puhujankivelle murahtaen Viiltotähdelle, joka ilmeisesti olisi halunnut tehdä sen. Sulkatähti makasi yhä elottomana tummanharmaan kollin jalkojen juuressa. Palotähti taas oli herännyt, mutta Kaaosmieli oli painanut naaraan maahan. Kaikki tiesimme Sulkatähden olevan lopullisesti kuollut, mutta kukaan ei sanonut sitä ääneen, koska se saisi Kuolonklaanin kuulostamaan heikolta. Minä olin Kuolonklaanin tuleva päällikkö - oikeastaan jo päällikkö - joten minulla oli kaikki oikeus ja valta laatia ehdot metsäkissoille ja kertoa ne.
"Pyydän kaikkia hiljentymään!" ulvaisin kovaan ääneen niin, että ulvaisuni sai koko laakson hiljentymään. Muutaman kerran ulvaisuni kaikui laaksossa, kunnes oli lähes täysin hiljaista. Muutama kuolonklaanilainen onnistui irtaantumaan vastustajastaan ja he juoksivat puhujankiven luokse klaanitovereidensa luo.
"Leijonaloikka, Palotähti, Ruusupiikki ja Vaskitsaviima ovat nyt Kuolonklaanin panttivankeja. Jos edes yritätte hyökätä ja saada heitä takaisin, tapamme heidät kivuliaasti ja yksi kerrallaan. Ennen kuin teette mitään, voin kertoa, missä järjestyksessä kissat tullaan tappamaan”, naukaisin virnistäen ja siirsin katseeni panttivankeihin, “Palotähti lähtee tästä pelistä pois ensimmäisenä. Seuraavaksi lähtee Leijonaloikka, Ruusupiikki ja viimeisenä Vaskitsaviima.” Kuulin metsäkissojen seasta vihaisia murahduksia ja kissat loivat minuun paheksuvia sekä murhaavia katseita, joihin vastasin pienesti hymyillen.
“Jos emme voi hyökätä, mitä me sitten teemme? Seisomme tässä, kunnes kuolemme?” kuulin Usvahännän Myrskyklaanista ulvaisevan. Muutama muu metsäkissa yhtyi puolisokean naaraan ulvaisuun.
“Ehei, te luovutatte”, naukaisin virnistäen, “luovutatte meille reviirinne.”
“Ei ikinä!” joku metsäkissa sihahti ja lähti juoksemaan kohti kuolonklaanilaisia, jotka olivat piirittäneet puhujankiven ja sen juurella makaavat panttivangit. Saarroksen reunalla oleva Pikkuvarjo painoi hyökkääjän nopeasti veriseen maahan ja viskasi tuon sitten takaisin sinne, mistä hän oli tullutkin. Siirsin katseeni Kaaosmieleen, joka lähes seisoi Palotähden päällä. Nyökkäsin ja kolli vastasi nyökkäämällä, nousi ylös tulenoranssin naaraskissan päältä ja upotti hampaansa tuon kaulaan pureutuen syvälle.
“Lopettakaa!” harmaanruskea tabbykuvioinen jokiklaanilaiskolli ulvoi pysyen paikoillaan.
“Minä sanoin, että jokainen hyökkääjä säästää henkensä, mutta tappaa silloin yhden tovereistanne”, naukaisin ja vilkaisin Palotähteä, joka makasi nyt Kaaosmielen jalkojen juuressa kouristellen ja kähisten jotain, mistä en saanut selvää, ei minua edes kiinnostanut saada kuolevan kissan sanoista selvää. Siirsin katseeni Ruusupiikkiin, joka oli muutaman ketunmitan päässä Viiltotähdestä. Naaras katsoi valtavan kollin jalkojen juuressa makaavaa elotonta ruumista; Sulkatähteä. Oliko tuuliklaanilaisparantaja tajunnut kilpikonnakuvioisen naaraan olevan kuollut lopullisesti? Nostin katseeni metsäkissoihin.
“Seuraavana lähtee Leijonaloikan henki. Luovutatteko vai aiotteko tapat-”, en kerennyt sanoa lausettani loppuun, kun myrskyklaanilaisvanhuksen ulvaisu kajahti ilmoille. Siirsin salamannopeasti katseeni raidalliseen kollikissaan, joka oli iskeytynyt Viiltotähden kurkkuun kiinni. Kuolonklaanilaiskolli ei ollut valmistautunut vanhuksen hyökkäykseen, joten etu oli Leijonaloikalla.
“Älkää auttako häntä”, sihahdin Kuolonklaanille, jonka jäsenistä suurin osa oli valmiina hyökkäämään klaanin perustajan avuksi. Tuhokatse nosti vihreän katseensa minuun ja murahti, jonka jälkeen kolli oli syöksymässä johtajansa luokse.
“Tuhokatse! Kuulit päällikkösi käskyn”, sihahti Viiltotähti. Kolli sai luottosoturinsa pysähtymään. Oliko Viiltotähti kutsunut minua päälliköksi? Kolli oli kai hyväksynyt viimein Sulkatähden kuoleman. Tuhokatse ei sanonut mitään, vaan peruutti muutaman askeleen taaksepäin ja jäi katsomaan, kuinka Viiltotähti - jonka Leijonaloikka oli juuri painanut maahan - antoi myrskyklaanilaiskollin upottaa kyntensä tuon kaulaan. En heti ymmärtänyt, mitä ihmettä tuo valtava kolli oli tekemässä, kunnes minä ja ilmeisesti moni muukin ymmärsi.
“Hän antaa Leijonaloikan tappaa itsensä!” joku metsäkissoista ulvaisi. Tilanne oli edennyt mielenkiintoisesti. Katsoin silmiäni siristäen kullankeltaista vanhusta, joka oli onnistunut pääsemään syvälle Viiltotähden kaulaan. Tumma soturi ei tehnyt mitään, ei edes säpsähtänyt Leijonaloikan vetäessä päänsä taakse hampaissaan pala Kuolonklaanin perustajan kaulasta. Viiltotähden vihreät katseet olivat nauliintuneet lähellään makaavan naaraskissan elottomaan ruumiiseen; Sulkatähteen. Leijonaloikka sihahti ja nousi pois Viiltotähden päältä kääntäen sitten katseensa minuun. Kullanruskean vanhuksen suupielet ja käpälät olivat veressä. Hän muistutti hieman Riemutuhoa, joka oli alkanut kikattamaan. Valkea naaras oli vain muutaman hiirenmitan päässä puhujankivestä, mutta en kiinnittänyt naaraaseen sen enempää huomiota. Käännyin taas katsomaan Viiltotähteä. Kolli makasi maassa mitään sanomatta, kun tuon kaulasta pulppusi verta suunnattoman paljon. Kuulin, kuinka tumman kissan voimakasääninen hengitys rahisi. Kollin hengitys heikkeni, kukaan ei sanonut mitään. Samassa tuo veti kerran syvään henkeä ja säpsähti muutaman kerran, jonka jälkeen kissan keho valahti veltoksi ja tuon Sulkatähteen nauliintunut katse lasittui. Viiltotähti oli kuollut. Kun metsäkissa huomasivat sen, iloiset ulvaisut raikuivat ympäri nelipuiden laaksoa. Viha kiehahti sisälläni. Mikä ihme heitä vaivasi?! Syöksyin kohti Leijonaloikkaa, joka oli istuutunut alas ja katseli mitäänsanomattomalla ilmeellä taivaalle. Kolli osasi varautua hyökkäykseeni, ja tuo väisti sen loikkaamalla altani pois kohti puhujankiveä, josta olin tullut. Vanhus loikkasi ylöspäin puhujankivelle meinaten pudota, mutta onnistui pitää tasapainonsa ja kääntymään minua kohti.
“Sanoinhan, että yksi metsäkissojen hyökkäys tappaa Leijonaloikan! Hän teki itsemurhan”, sihahdin ja katsoin murhaavasti Leijonaloikkaa, joka seisoi vaitonaisena ja tyynenä puhujankivellä katsoen suoraan minua. Kolli veti syvään henkeä ja valmistautui hyppyyn. Tuo ponnisti itsensä ilmaan. Aluksi en ymmärtänyt, mitä kissa teki, kunnes tajusin sen. Olin kuullut, että Leijonaloikalla oli tapana tehdä entisessä elämässään kehittelemä hyökkäys, joka pahimmassa tapauksessa saattoi tappaa vastustajansa. Tajusin sen liian myöhään, kun Leijonaloikka oli onnistunut syöksymään päälleni. Silmänräpäyksen ajan kolli seisoi pääni päällä, jonka jälkeen hän ponkaisi itsensä takaisin ilmaan päältäni. Ponnistuksen voimasta iskeydyin veriseen maahan. Raivosta ulvoen nousin ylös ja siirsin katseeni vanhukseen, joka oli lennähtänyt maahan ja jäänyt siihen makaamaan. Tunsin pienoista kipua päälaellani, mutta en välittänyt. Isku ei ollut ollut tappava, ilmeisesti vanhuksen voimat olivat hiipuneet. Eihän hän jaksanut enää nousta edes ylös.
“Näinkö heikko sinä sitten olitkin?” kysyin virnistäen, “no, eipä se mitään.” Astelin rauhallisin askelin kohti Leijonaloikkaa, joka hengitti heikosti. Nostin katseeni taivaalle. Täysikuu oli noussut huippuunsa ja tähdet loistivat taivaalla tukien hennolla loisteellaan kuun luomaa valoa. En edes koskenut Leijonaloikkaan, kun kolli veti jo viimeisen henkäisynsä. Eloton vanhus oli sulkenut silmänsä vain hetken ennen kuolemaansa, nyt tuon keho makasi liikahtamattomana edessäni. Murahdin ja tönäisin ruumista etukäpälälläni, jonka jälkeen kävelin puhujankiven luokse loikaten sen päälle.
“Ehkä jo ymmärsittekin, että minä olen Kuolonklaanin uusi päällikkö! Viiltotähden suunnitelmat muuttukoot nyt minun suunnitelmikseni. Minulla on ehdotus teille, arvon metsäkissat”, naukaisin virnistäen ja etsin katseellani kolmen klaanin päällikön.
“Kuka muuten onkaan Palotähden uskollinen varapäällikkö ja ilmeisesti Jokiklaanin uusi päällikkö?” kysyin, vaikka arvasin kissan olevan tabbykuvioinen harmaanruskea soturi, jota vastaan olin taistellut jossain vaiheessa sotaa.
“Minä”, kolli, jonka arvasin olevan tuleva Jokiklaanin päällikkö naukui.
“Arvasinpas! Kerropas nyt, mikä olikaan nimesi”, nau’uin virnistäen ja heilautin häntääni.
“Pyrstökuiskaus”, vastasi kolli tasaisen tyynellä äänellä ja siristi silmiään minua katsoessaan.
“Haluan ehdottaa kaikille teille klaanien johtajille jotain. Teillä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa”, aloitin ja katsoin vuoroperään jokaista klaanin päällikköä suoraan silmiin - ja Pyrstökuiskausta - “ensimmäinen vaihtoehtonne on mielestäni niistä se parempi. Te annatte Kuolonklaanin muuttaa korkokiville, sen läheisille nummille ja palaneelle ladolle, ja oikeuden kulkea Tuuliklaanin vastaista rajaa pitkin nelipuille saalistamaan kun tahdomme”, naukaisin ja katsoin kysyvästi neljän klaanin päälliköitä ja tietenkin Pyrstökuiskausta, joka oli tällä hetkellä lähes Jokiklaanin päällikkö.
“Entä se toinen vaihtoehto?” Taivastähti kysyi kovaan ääneen.
“Me tapamme teidät kaikki tai ajamme pois täältä ja valloitamme koko metsän”, virnistin. Kuulin sihahduksia metsäkissojen seasta.
“En usko, että Tuuliklaani haluaa menettää ainoaa parantajaansa - jälleen”, virnistin, “sillä hänen vuoronsa on seuraavaksi, jos joku teistä hyökkää.” Metsäkissat alkoivat keskustella kiivaasti keskenään.
“Emme me voi antaa heidän tulla tänne! He eivät voi päästä korkokiville, sittenhän me emme pääsisi tapaamaan Tähtiklaania!” joku tuuliklaanilaisista - niin ainakin uskoin - ulvaisi kovaäänisesti. Virnistin.
“Ehei, tietenkin saisitte. Tämä voisi olla vaikka niin sanottu “uusi Kuolonklaani”, joka antaisi teidän käydä rauhassa kuukivellä Tähtiklaania tapaamassa. Ja jos muistatte, se on täällä ainoa paikka, josta saa yhteyden myös Pimeyden Metsään, joten se on myös meille tärkeä paikka”, naukaisin murahtaen. Metsäkissat jatkoivat kiivasta keskusteluaan.
“Kuolonklaani saa jäädä Varjoklaanin puolesta, mutta meillä on teille ehdot”, Kuutähti naukui katsoen minua suoraan silmiini.
“Voitkin kertoa ne ehdot tässä ja nyt”, naukaisin virnistäen. Veren peittämä naaraspäällikkö avasi suunsa ja sanoi:
“Teidän tulee noudattaa soturilaista ainakin joitakin kohtia. Ette saa ylittää Varjoklaanin rajaa ilman hyvää syytä, nimeätte pennut oppilaiksi kuuden kuun iässä, osallistutte kokoontumisiin ja kunnioitatte täysikuun rauhaa.” Virnistin.
“Tuo sopii. Tuuliklaanin reviirin rajaa vaadin kuitenkin käyttöömme. Voimme kulkea ukkospolun reunaa pitkin kulkematta itse reviirin sydämessä”, naukaisin ja katsoin Ruostetähteä, joka katsoi minua hiljaa sanomatta mitään.
“Se sopii, mutta jos saalistatte yhdenkin saaliin Tuuliklaanin reviirillä, te olette mennyttä”, sihahti kollikissa siirtämättä katsettaan pois minusta. Nyökkäsin.
“Entä muut?” kysyin katsoen Pyrstökuiskausta ja Taivastähteä, jotka juttelivat ilmeisesti klaanitovereilleen.
“Myrskyklaanin puolesta Kuolonklaani voi muuttaa korkokiville, mutta teidän on parempi olla tekemättä virheitä”, sihahti Taivastähti.
“Jokiklaanillekin se sopii, kunhan noudatatte Kuutähden luettelemia soturilain kohtia, päästätte meidät Kuukivelle ilman mitään ehtoja, ettekä saalista kenenkään reviirillä tai tapa ketään ilman hyvää syytä”, Pyrstökuiskaus naukui.
“Hieno homma, että asiat selvisivät. Lupaan Kuolonklaanin puolesta, että noudatamme teidän sääntöjänne, kunhan te noudatatte meidän. Päälliköt saavat käydä Kuukivellä korkeintaan kerran kuussa, ja parantajat aina puolenkuun aikaan. Päällikön mukaan saa tulla korkeintaan oppilas ja yksi soturi, eikä yhtään ylimääräisiä. Ette saalista Kuolonklaanin reviirillä ollessanne Kuukivellä, ja lähdette reviiriltämme heti, kun olette vaihtaneet unia Tähtiklaaninne kanssa”, murahdin. Metsäkissat naukuivat hyväksyvästi, vaikka huomasin, että he eivät olisi halunneet Kuolonklaania metsään.
“Jotta rauha voi kestää, jokaisen tulee todella noudattaa laatimiamme sääntöjä”, Taivastähti naukaisi.
“Tietenkin. Jokaisesta säännön rikkomuksesta tulkoon rangaistus, joka sovitaan yhdessä niiden kanssa, joita tämä asia on koskenut. Huomaatteko? Mehän olemme jo sovussa”, virnistin ja loikkasin alas puhujankiveltä.
“Vapauttakaa Vaskitsaviima - ja Ruusupiikki”, Kuutähti naukui ja päästi kurkustaan matalaa murinaa.
“Ja antakaa Leijonaloikan ja Palotähden ruumiit meille”, Taivastähti lisäsi.
“Ruumiit saatte heti, mutta elävät klaanitoverinne saatte vasta, kun Kuolonklaani on poistunut nelipuiden laaksosta. Emme voi olla varmoja, aiotteko pettää meidät heti, kun meillä ei ole mitään, mikä teille olisi tärkeää”, naukaisin ja lähdin kävelemään kohti Tuuliklaanin reviiriä, jonka kautta pääsisimme uudelle reviirillemme. Vastahakoisesti metsäkissat päästivät meidät menemään luoden kuolonklaanilaisiin kuitenkin vihaisia katseita. Ehkä saatoin jopa ymmärtää, miksi he tekivät niin. Kuolonklaanilaiset olivat tappaneet monta metsäkissaa, vaikka kyllä hekin kuolonklaanilaisia onnistuivat jonkun verran tappamaan. Loin nopean vilkaisun Taivastähteen, joka väistyi Kuolonklaanin tieltä. Siirsin sitten katseeni eteenpäin ja mietin tulevia vuodenaikoja. Olin nyt lähes virallisesti klaanini päällikkö. Jos hyvä ja pysyvä reviiri Kuolonklaanille tarkoitti sitä, että meidän täytyisi elää sovussa metsän muiden klaanien kanssa, olisin valmis siihen. Viiltotähti ja Sulkatähti olivat kuolleet, ja nyt uusi aikakausi oli alkanut, minun aikakauteni. Kuolonklaani kohoaisi vielä kunnioitetuksi klaaniksi, jota kaikki kadehtisivat. Minunkin täytyisi tehdä kompromissejä, esimerkiksi Tähtiklaaniin uskovien kissojen hyväksyminen Kuolonklaaniin tulevaisuudessa saattaisi olla lähes pakollista, mutta en saanut välittää uskosta Tähtiklaaniin tai Pimeyden Metsään. Jokaisen kuolonklaanilaisen tulisi vain olla uskollinen Kuolonklaanille ja sen päällikölle.
“Entä ruumiit? Jätämmekö me ne vain tänne?” kuulin Puhurijalan kysyvän. Kolli käveli kivuliaan näköisesti vierelläni kohti laakson rinnettä.
“Sulkatähden ja Viiltotähden ruumiit otetaan ensin mukaan, muut haemme myöhemmin. Kuolonklaanin moni soturi sai niin pieniä ja suuriakin haavoja, ja menetimme toisen parantajistamme, joten ei ole varaa antaa haavojen äityä niin pahaksi, että sotureita kuolisi”, selitin vaaleanharmaalle kollille.
“Pisaraviilto, minne me perustamme leirimme?” kuulin Pihlajakynnen kysyvän takaani, mutten siirtänyt katsettani pilkukkaaseen naaraaseen.
“Palanut lato on sille hyvä paikka. Sen ympärille on kasvanut pensaita, joista voimme rakentaa leiriin muurit”, naukaisin. Olimme päässeet laakson rinnettä ylös, joten naukaisin Ruusupiikkiä ja Vaskitsaviimaa vartioiville kissoille:
“Päästäkää heidät.” Kissat tekivät töitä käskettyä ja antoivat kaksikon mennä. Jatkoimme matkaa kohti uutta reviiriämme.
Saavuimme palaneen ladon luokse. Sen keskellä oli suurehko kivilohkare, joka oli ilmeisesti ainoa asia, mitä koko ladosta oli jäljellä. En ollut vielä syntynyt, kun lato oli palanut, mutta olin kuulut siitä lukuisia tarinoita. Kukaan kuolonklaanilainen ei ollut nähnyt itse roihuavaa latoa, mutta kun sota - jossa Kuolonklaani oli häädetty - päättyi, kaikki siihen aikaa eläneet kuolonklaanilaiset olivat nähneet savuavan ladon, josta ei ollut enää mitään jäljellä - paitsi ilmeisesti tuo kivenlohkare.
“Minne viemme Viiltotähden ja Sulkatähden ruumiit?” murahti Kaaosmieli takaani.
“Otamme ne yöksi leiriin ja valvomme heidän ruumiitaan, kuten on tapana”, murahdin, “vaikka Viiltotähti olikin melkoinen hiirenaivo, hän oli Kuolonklaanin perustaja ja tärkeä jäsen kuolemaansa saakka.” Ennen syntymääni kuolleen veljeni poika nyökkäsi ja murahti siinä sivussa.
“Kidesydän, käy kaikki läpi ja käske vakavimmin haavoittuneet tuonne. Ne, jotka eivät ole vakavasti haavoittuneita tulevat kanssani raivaamaan leriiin pääaukion ja jonkinnäköiset pesät”, murahdin ja katsoin kissoja. Kidesydän nyökkäsi ja alkoi heti töihin, “lähetä ne, jotka voivat tulla tekemään leiriä luokseni”, lisäsin vielä parantajakissalle, joka nyökkäsi jälleen. Kävelin lähelle paikkaa, josta halusin leirin sisäänkäynnin, sillä siinä kohtaan piikkihernepensaat eivät olleet niin villiintyneitä ja korkeita. En ajatellut aloittaa leirin rakentamista yksin, joten jäin odottelemaan, että Kidesydän saisi joitakin kissoja rakentamaan kanssani. Hetken odottelun jälkeen Tuhokatse, Pikkuvarjo, Kaaosmieli, Yövarjo, Pimeyslehti, Sähköviilto ja muutama muu kissa olivat tulleet luokseni.
“Kaaosmieli, vie Yövarjo, Sähköviilto ja Kuolematassu kanssasi saalistamaan. Kuolonklaani tarvitsee saalista, jotta voimme selvitä tämän lehtikadonkin yli”, murahdin. Kolli nyökkäsi, “ja Tuhokatse, hae klaaninvanhimmat ja pennut tänne”, murahdin. Kissoja tuli lisää luokseni, joten pystyin lähettämään kissoja tekemään erilaisia tehtäviä.
“Me muut aloitamme leirin valmistelemisen”, naukaisin ja katsoin kissoja, jotka olivat tulleet luokseni. Selitin heille, mitä mihinkin kohtaan tulisi.
//Näin sota on ohi ja Pimeyden Metsä vei voiton ja jäi asumaan korkokivien läheisyyteen. Kuolonklaanin reviiristä hieman tarkempaa tietoa Liittyminen-osiosta löytyvästä Tietoja klaaneista-osiosta. Nyt voi kissat alkaa kirjoittelemaan omiin klaaneihinsa tarinoita, mutta lukekaa sitä ennen blogi, jossa kerrotaan esimerkiksi kuolleet, haavoittuneet, uudet soturit ja muut muutokset klaaneissa.