Kirjoittaja: Lonely Warrior
Nimet: Erakkonimi: Maya Oppilasnimi: Saratassu Soturinimi: Sarajuova
Sukupuoli: Naaras Klaani: Erakko → Taivasklaani Syntynyt:
Koulutetut oppilaat: - Entinen mestari: Järkäleviiksi
Kokemuspisteet: 182
Ulkonäkö:
Maya on hoikka ja kaunis kellanpunainen naaras, jonka selässä kulkee hailakka ruskea raita päästä häntään. Naaraan vasen etutassu on on valkoinen tassun taitoskohtaan asti. Hänen rintansa ja hännänpäänsä ovat myöskin valkoiset, sekä hänen takajalkojensa välissä vatsapuolella on valkea läikkä. Naaras on perinyt pitkän häntänsä emoltaan. Mayan hailakan vihreät silmät ovat hiukan kellertävät ja sopusuhtaiset päähän verrattuna. Hänen viiksensä ovat hyvin paksut ja tuuheat. Mayan käpälät ovat pörröiset, eikä naaraan kynnet tämän takia ole kovin tehokkaat. Naaras käyttää suurimmaksi osaksi hampaitansa. Mayan kävelytyyli on ryhdikäs, hän pitää päätänsä korkealla ilmassa.
Luonne:
Maya on hyvin utelias ja on aina tunkemassa kuonoaan joka paikkaan, vaikka tilanne vaikuttaisikin vaaralliselta. Naaraan olemuksessa on jotain mystistä, joka osittain voi johtua tämän täyteläisestä ja salaperäisestä puhetyylistään. Maya on joissakin tilanteissa hyvin varovainen ja tietää, ettei vieraiden matkaan kannata lähteä. Naaras omaa seikkailijan luonteen, ja sen myltä rakastaakin seikkailuja ja vaeltelemista tuntemattomilla mailla. Maya ei malta pysyä paikoillaan, sillä tietää että maailma on täynnä salaisuuksia ja mysteereitä. Hän rakastaa salaisuuksia, eikä koskaan kerro niitä eteenpäin ellei ole ihan pakko. Hän on hyvin luotettavaa seuraa. Jo ensinäkemästä Mayasta aistii tämän ylvään olemuksensa. Hän ajattelee aina muiden parasta ja on hyväsydäminen. Naaras on kuullut kerrottavan Tähtiklaanista emolta ja isältään, ja uskoo sen olemassa oloon ja on uskollinen sille. Mayan rakastuessa tämä vaatii läheisyyttä ja huolenpitoa kumppaniltaan. Hän on ymmärtäväinen, mutta hyvin itsepäinen ja tekee useimmiten oman mielensä mukaan.
Taidot: Mayalla on erittäin tarkka näkö, ja vastapainoksi hän omaa hieman huonon hajuaistin. Hän on hyvin ketterä ja sen takia erittäin hyvä saalistaja. Hoikan rakenteensa takia naaras ei ole hyvä taistelemisessa. Maya on todella nopea tuuliklaanilaisjuuriensa ansiosta, mutta hypyt eivät luonnistu.
Emo: Selene (Tähtiklaani) Isä: Olkipuro (Taivasklaani) Sisko: Unitassu (Tähtiklaani) Veli: Hahtuvamuisto(Taivasklaani)
Menneisyys: Sarajuova, silloinen Maya syntyi erakoksi erakko emolleen Selenelle ja tuuliklaanilais isälleen sisarensa Unisiiven, silloisen Bellatrixin kanssa. Hieman naaraiden syntymän jälleen perhekunta muutti heidän mukana kulkevan Iltasielun kanssa Taivasklaaniin. Sai vanhan nimensä takaisin kuollessaan. Kuoli pelastaessaan Kontiaistassun jyrkänteen reunalta.
Muuta: Sarajuovan lempi riistaa on punarinnat. Vihaa uutta nimeään Sarajuovaa, sillä hänen mielestään Maya on aina hänen oikea nimensä.
Toiveet: Muuttaa pois Taivasklaanista takaisin erakkoelämään.
Theme song: Uniklubi - Kukka
Sarajuova 6.10.2018
Kaikki oli tapahtunut kovin nopeasti. Namuviiksi oli alkanut synnyttää kesken hyvästeitteni. Koko synnytyksen ajan olin seurannut Syvähuudon toimia tarkasti, sillä olin kovin kiinnostunut. Entä jos minä kohtaisin tällaiseen tilanteen erakkoelämässäni? Kaikkeen piti olla varautunut, myös muiden kissojen auttamiseen. Hetken päästä Namuviiksen vierellä tuhisi kolme pientä kasaa, uudet puolisisarukseni. Sydämeni suli katsellessani pienten pentujen ahnetta ruokailua. Luonnonvalkea maito valui pentujen pienistä suista ja sotkivat heidän turkkinsa. Naaraspennun turkki oli pohjaväriltään likaisenvalkea ja turkkia koristivat sinertävänharmaat ja kellanpunaiset läiskät. Naaraan vieressä kaksi kollia, joista toinen oli sinertävänharmaa turkkinen valkein varpain, korvin ja hännänpään. Jäljelle jäänyt kolli oli turkin väriltään harmaanruskea. En ollut kuunnellut sanaakaan, joten en ollut kuullut yhtään mitään mahdollisista valituista nimistä, päätin kuitenkin keskeyttää pentujen hurmassa. Astuin pari askelta eteenpäin Namuviikseä kohti.
"Saanko.. minä?" kysyin ääni väristen ja nyökkäsin kohti pentuja silmät yhtä pyöreinä kuin täysikuu. Namuviiksen sinisissä silmissä paloi huoli siitä, olisivatko pennut turvassa. Huokaisin ja hartiani lysähtivät, mutta sitten Namuviiksen silmät alkoivat hymyillä.
"Olethan varovainen, ovathan he sinunkin sisaruksiasi", naaras naukaisi silti pieni huolen vire äänessään kun kumarruin nuolaisemaan jokaisen pennun päätä varovasti karhealla kielelläni. *Voi Selene, emo. Toivottavasti Namuviiksi on yhtä hyvä emo heille kuin sinä minulle. Kiitos kovasti, että olit elämässäni, kai seuraat minua vieläkin, vaikka poistun tästä klaanista johon sinä ja isä minut toitte? Ethän ole pettynyt minuun?*
"Voi kuinka ihania he ovat", henkäisin tuijotin suoraa Namuviiksen silmiin. Haluaisin olla täällä kun sisarukseni kasvavat, heidän kanssaan. Siltikin kohtaloni on muualla.
//Muut? Sori vähän tönkkö..
235 sanaa
Maya kuoli pelastaessaan velipuolensa tippumasta jyrkänteeltä alas ja tippui itse. Rip :(